FirstBorn (2016)

Tytuł Oryginalny FirstBorn
Reżyser Nirpal Bhogal
Scenariusz Nirpal BhogalSean Hogan
Gatunek Horror
Rok premiery 2016
Fabuła pokrótce
W filmie obserwujemy losy młodej pary której rodzi się dziewczynka. Podczas wizyty w szpitalu, podchodzi do nich starsza kobieta która jest trochę przerażająca. Niedługo po porodzie zaczynają się dziać niewytłumaczalne rzeczy jak przenoszenie się przedmiotów bądź samego dziecka (na przykład na szafę, na pewno tam samo by nie weszło). Rodzinka jest przerażona i o wszystkim dowiaduje się dziadek małej od strony ojca. Okazuje się że on coś wie na ten temat, prawdopodobnie podobne sytuacje miały miejsce przy jego snu. Opowiada im o dziwnych rytuale, który w końcu pomaga. Wszystko się uspokaja ale tylko na jakiś czas.
Recenzja
Film od początku mnie wciągnął dzięki temu że akcja dzieje się od razu. Myślałam że głównym motywem przewodnim będzie 'zwykłe' opętanie ale się myliłam i chyba to najbardziej mi się spodobało. To co się dzieje w tym filmie jest dużo bardziej skomplikowane i ogląda się to z zainteresowaniem bo w końcu widzisz coś nowego. Oczywiście żeby było bardziej kolorowo w pewnym momencie pojawia się stara mentorka która pokazuje dziewczynce co ma robić. Bardzo spodobała mi się ta postać bo nie jest ona tak bardzo pozytywna, raczej nie skrada serca rodzinie dziecka, no i jest trochę straszna. Ogólnie atmosfera w filmie jest bardzo podobna do serii 'Naznaczony', pewne schematy zostały tu powtórzone. Jak da mnie film mógłby być mroczniejszy, no i zakończenie nie powala na kolanach, trochę wygląda tak jakby scenarzysta nie miał konkretnego pomysłu i zakończył to tak nijak. Oprócz tego film jest całkiem dobry, oglądałam go z zainteresowaniem, czasami podskoczyłam, choć mnie łatwo przestraszyć. Zakończenie trochę psuje wszystko ale i tak go polecam i pozytywnie zapamiętam.
Moja ocena w skali do 10 7

Komentarze

Popularne posty