Trzynaście powodów (2017-)

Tytuł Oryginalny Thirteen Reasons Why
Twórca Brian Yorkey
Gatunek Dramat
Liczba sezonów 1
Fabuła pokrótce
Licealistka popełnia samobójstwo. Kilka dni później jej znajomy - Clay - dostaje pudełko z kasetami. Okazuje się że jest to wiadomość od niej i nie tylko on ją dostał. Opisuje ona na nich swoje przeżycia a konkretnie czemu doszło do jej śmierci i kto jest za to odpowiedzialny. Mówi też że ktoś będzie go obserwował i jeśli nie wysłucha wszystkiego, nie będzie podążał za jej znakami to kasety zostaną rozpowszechnione. Chłopak bardzo przeżywa jej śmierć i słuchanie tych kaset wyzwala w nim różne odczucia.
Recenzja
Jest to mój pierwszy post, który nie dotyczy horroru, coś w tym musi być. Od razu was przestrzegę że jeśli znaliście kogoś kto popełnił samobójstwo, to może nie oglądajcie tego, jest to ciężki film. Mamy tutaj trzynaście odcinków, trzynaście kaset czyli jeden odcinek to jedna kaseta, historia związana z jedną osobą przez którą ta dziewczyna się zabiła. Każda z nich wyzwalała we mnie różne emocje, najczęściej był to gniew i smutek. Zdarzało się że było to dla mnie za dużo i musiałam przerwać oglądanie odcinka, by się uspokoić. Niektórych bohaterów, albo inaczej osoby które postępują jak oni chciało by się zabić, albo przynajmniej mocno ich skrzywdzić. Oczywiście pierwsze odcinki są dosyć delikatne, typowe problemy nastolatki, dopiero końcówka naprawdę dobija. Niekiedy dziwiło mnie postępowanie niektórych bohaterów, było to dla mnie dosyć nierzeczywiste, kiedy dowiadywali się o czymś przykrym i nic z tym nie robili. Przecież w takich chwilach często poddajemy się emocją. Główny bohater czyli Clay, właśnie tak się zachowywał. Ogółem, gra aktorka dla mnie była dobra.
Film powstał na podstawie książki o podobnym albo tym samym tytule, przyznam się że jej nie czytałam i chyba nie chce czytać, słowo pisane dużo bardziej do mnie przemawia.
Sposób w jaki serial jest stworzony, retrospekcje, przechodzenie z rzeczywistości do wydarzeń z kaset są cudowne w większości. Łatwo się połapać który fragment kiedy mniej więcej się wydarzył, człowiek się nie gubi ani nie musi skupiać na tym.
Podsumowując, serial naprawdę na wysokim poziomie. Tematyka ciężka ale dobrze przedstawiona, dopracowana z 'dobrym' zakończeniem. Innymi słowy - oglądajcie.
Moja ocena w skali do 10
9
Znasz ten film/serial? Napisz swoje zdanie! Chętnie przeczytamy ;)
Recenzja Cię zachęciła bądź nie? Też daj znać, chce wiedzieć !

Komentarze

Popularne posty