Rytuał (2017)

Tytuł Oryginalny The Ritual
Reżyser David Bruckner
Scenariusz Joe Barton
Gatunek Horror
Rok premiery 2017
Fabuła pokrótce
Grupka przyjaciół decyduje się na wędrówkę po górach. Chcą w ten sposób uczcić pamięć ich zmarłego kolegi. Niestety podczas powrotu jeden z nich zostaje poważnie ranny i ma problem z poruszaniem się, zauważalnie ich spowalnia. Decydują się oni zboczyć ze szlaku i przejść przez las, tak aby szybciej dostać się do hotelu. Po drodze pogoda się bardzo psuje, zaczyna grzmieć. Szczęśliwym (a może nieszczęśliwym) przypadkiem znajdują oni opuszczoną chatkę. Zaczynają żałować tej decyzji jak odkrywają pewne dziwne 'coś' w jednym z pokoi na piętrze ale i tak zostają na noc. Żaden z nich nie śpi dobrze tej nocy, mają koszmary a rankiem budzą się w dziwnych pozycjach i miejscach. Potem est już tylko gorzej.
Recenzja
Szczerze mówiąc nie spodziewałam się wiele po tym tytule, netflix ma w zwyczaju dodawać bardzo średniej jakości horrory, po części moje przeczucia się sprawdziły. ilm na pewno ma świetną atmosferę, dobrą grę aktorską dzięki czemu nawet dobrze się go ogląda. Człowiek się wkręca. Momentami niestety mocno przypominał mi 'The Blair Witch Project' ale na szczęście tylko momentami. Ogółem historia jest całkiem niezła, twórcy dodali sporo od siebie więc oprócz paru scen raczej nie znajdziemy znanych nam motywów, dzięki czemu film troszkę zaskakuję. Niestety tylko troszkę. Cała fabula dosyć ciężko się rozkręca, w pewnych momentach nudnawa. Wyjaśnienie całej historii.. no cóż, mogło by być lepsze ale nie jest najgorsze i przynajmniej mamy tu coś nowego co jest dla mnie dużym plusem. Najbardziej nie lubię filmów które jak oglądam pierwszy raz to czuję że już gdzieś to widziałam a wcale nie są to remake'i.
Podsumowując, film niezły ale nie spodziewajcie się za wiele, wtedy będzie wam się przyjemniej go oglądać. Wykonanie dobre, przyjemnie dla oka. Historia nie szokująca ale i nie nudna. Nic tylko oglądać.
Moja ocena w skali do 10
8
Znasz ten film/serial? Napisz swoje zdanie! Chętnie przeczytamy ;)
Recenzja Cię zachęciła bądź nie? Też daj znać, chce wiedzieć !

Komentarze

Popularne posty