Nawiedzony dom na wzgórzu (2018-)

Tytuł Oryginalny The Haunting of Hill House
Twórca Mike Flanagan
Gatunek Dramat, Horror
Liczba sezonów 1
Fabuła pokrótce
Serial opowiada o losach rodziny, która zamieszkała w wielkim domu. Celem było odnowienie go i sprzedanie tak aby zarobić na nim jak najwięcej, jednak dwór psuje nie daje się tak łatwo. Zamieszkuje w nim o wiele więcej istnień niż by się wydawało.
Recenzja
Ostatnio obejrzałam po raz drugi ten serial i choć może nie odkryłam nic nowego to jakoś i tak mnie wciągnął, zafascynował. Obejrzałam wszystkie odcinki w dwa dni (oj no wolne mam). Nie mogłam się od niego oderwać a teraz siedzę i czuje jakby pustkę, oglądam naprawdę dużo i rzadko odczuwam coś takiego. Umiem z siebie wydusić tylko tyle, że było to cudowne przeżycie i pewnie jeszcze nie raz wrócę do Domu na wzgórzu i nie raz będę się zastanawiać co sprawiło że żywi się on ludzkimi cierpieniami. Może powodem były satanistyczne rytuały, które odprawiali poprzedni mieszkańcy, może emocje, którymi tętnił on w swojej świetności. Mam nadzieje że ten temat zostanie poruszony w kolejnym sezonie. Podobno nawet w kolejnym roku, który jest już za kilka dni.
Serial na pewno nie jest sztampowy. Zaskakująco mało porusza kwestii nadprzyrodzonych, za to dużo psychologicznych. Do samego końca raczy nas różnymi zagadkami i nowymi odkryciami.
Najlepsza w nim jest atmosfera, trochę straszy, trochę wyciska łez ale przede wszystkim sprawia że chce się oglądać więcej i więcej. Nie nudzi się.
Nie mogę doczekać się kolejnego sezonu.
Moja ocena w skali do 10
10
Znasz ten film/serial? Napisz mi co o nim sądzisz, szczególnie jak masz inne zdanie, lubię wdawać się w dyskusje. Zrobiłam jakiś błąd stylistyczny? Proszę Cię wytknij mi go, zaoszczędzisz mi wstydu :)

Komentarze

Popularne posty