Wiedźmin (2019 - )

Tytuł Oryginalny The Witcher
Twórca Lauren Schmidt
Gatunek Fantasy, Przygodowy
Liczba sezonów 1
Fabuła pokrótce
Serial opowiada o losach trzech osób: wiedźmina - Geralta, czarodziejki - Yennefer oraz młodej księżniczki - Ciri. Jesteśmy rzucani pomiędzy różnymi czasami i różnymi miejscami po to by na końcu wszystko zgrało się a przygody tych postaci połączyły się w jedną.
Recenzja
Mogło być lepiej, naprawdę mogło by być...
Jako wielka fanka książek, starego serialu i filmu oraz muzyki z gier (niestety za mało w nie grałam żeby się wypowiadać) musiała, bardzo musiałam napisać to co czuje po obejrzeniu nowego netflixowego serialu.
Od kiedy tylko pojawiły się pierwsze pogłoski że ma coś powstać, przeglądałam internet dzień w dzień szukając informacji (no dobra, raz na jakiś czas). Nie przejmowałam się za bardzo kolorem skóry aktorów czy innymi takimi bzdetami. Jak pojawiły się pierwsze zwiastuny, zapowiedzi czy inne takie to nie pasowały mi jedno - muzyka. Zbyt filmowa, zbyt dopieszczona. Wiedźmin kojarzy mi się z brudnym, nieociosanym, słowiańskim światem i niestety śliczna muzyka i śliczny główny bohater bardzo do niego mi nie pasują. Nie mówię że Henry Cavill źle zagrał, moim zdaniem grał naprawdę cudownie. Widać że rozumie te postać, szczególnie porównując co z głównymi żeńskimi postaciami.
Oglądałam serial i w oryginale i z polskim dubbingiem - wiadomo, ze względu na Żebrowskiego - i chyba najbardziej zawiodłam się na postaci Jaskra a konkretniej na sposobie w jaki śpiewa. Naprawdę słychać że nagrywali go w studiu i w ogóle. Okropnie to brzmi i totalnie nie pasuje. Uwielbiam Marcina Franca na scenach teatru czy ogólnie lubię jego śpiew ale dla mnie duże NIE dla Jaskra. Toss a coin to your witcher wpada w ucho ale serce od niego mnie boli..
Pisałam na początku, że mogło być lepiej i naprawdę tak uważam. Gdyby twórcy skupili się na samym początku bardziej na naszym kochanym wiedźminie a nie na życiu Yennefer czy Ciri to całość miała by inną dynamikę i bardziej zachęcała. Niestety pierwsze odcinki się ciągną a czas i przestrzeń jest tak często zmieniania że sama się w tym gubiłam.
Kończąc narzekanie, fani powieści zawsze znajdą powód do marudzenia. Całościowo, moim zdaniem ten pierwszy sezon będzie dobrym wstępem do dalszej historii, sceny walki moim zdaniem mniamuśne, bardzo fajnie się je oglądało. Cały klimat, przyjemny dla oka.
Mam nadzieje że kolejny sezon wypuszczą szybko.
Moja ocena w skali do 10 8
Znasz ten film/serial? Napisz mi co o nim sądzisz, szczególnie jak masz inne zdanie, lubię wdawać się w dyskusje. Zrobiłam jakiś błąd stylistyczny? Proszę Cię wytknij mi go, zaoszczędzisz mi wstydu :)

Komentarze

Popularne posty