Eli

Tytuł Oryginalny Eli
Reżyser Ciaran Foy
Scenariusz David Chirchirillo / Ian Goldberg
Gatunek Horror
Rok premiery 2019
Fabuła pokrótce
Obserwujemy smutne życie chłopaka o imieniu Eli, który jest chory na nieznaną chorobę, która sprawia że każdy kontakt z nieoczyszczonym powietrzem go rani. Chłopiec całe życie spędza więc w specjalnych pomieszczeniach albo skafandrach, które chronią go. Jego rodzice zabierają go dziwnego dworu, który jest laboratorium, gdzie pracuje specjalistka od tej nieznanej choroby. Jednak jej metody leczenia są dosyć nieprzyjemne dla chłopaka i nie czuje się on lepiej, choć lekarka tłumaczy, że to normalne. Równocześnie, chłopaka zaczyna coś nawiedzać i wydaje się że chce zrobić mu krzywdę.
Recenzja
"Eli" to przykład jednego z tych filmów z którymi opinią na filmwebie czy innych miejscach się nie zgadzam. Ludziom się nie podoba a mi wprost przeciwnie. Nie był to film, który mnie znudził ani którego zakończenia się spodziewałam. Jego tematyka jest jak dla mnie na tym innowacyjna, że zapamiętam to go na długi czas i pewnie będę do niego wracać.
"Eli" jest przyjemnym filmem na wieczór, łatwo się go ogląda i nie jest to zbytnio skomplikowany. Akcja dzieje się całkiem szybko, nie zdążymy się znudzić. Niestety jego straszność opiera się przede wszystkim o jump scare'y, co jest raczej kiepskie. Jest parę fajnych momentów, które zapadają w pamięć ale raczej jest to klasyczny horror jakich wiele. Jednak jest to jedna z lepszych horrorowych dzieł nietflixa, co szanuję.
Sama fabuła była dla mnie przyjemnym zaskoczeniem bo spodziewałam się czegoś bardziej oklepanego a okazało się że zwiastuny na szczęście nie ujawniały głównej tajemnicy, co niestety ostatnio bardzo często się zdarza. Choć zaczynało się bardzo standardowo to skończyło się ciekawie.
Ogółem, jak szukacie horroru na netflixie to polecam.
Moja ocena w skali do 10 8
Znasz ten film/serial? Napisz mi co o nim sądzisz, szczególnie jak masz inne zdanie, lubię wdawać się w dyskusje. Zrobiłam jakiś błąd stylistyczny? Proszę Cię wytknij mi go, zaoszczędzisz mi wstydu :)

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty