The Chilling Adventures of Sabrina (2018 - )

Tytuł Oryginalny The Chilling Adventures of Sabrina
Gatunek Fantasy, Horror
Liczba sezonów 3
Fabuła pokrótce
Serial opowiada o Sabrinie - pół czarownicy, pół śmiertelniczki, która w dniu swoich 16-tych urodzin musi zdecydować czy chce pozostać wśród ludzi, czy chce podążać drogą mroku. Rodzina namawia ją, a nawet można by rzec że nie bierze pod uwagę innej opcji, do ścieżki mroku, jednak wtedy będzie musiała zakończyć wszystkie przyjaźnie a nawet zerwać ze swoim chłopakiem. Sabrina nie jest pewna czego pragnie od życia i nie przekonuje jej to że będzie musiała wpisać się do księgi Bestii i oddać się Lucyferowi, choć z drugiej strony moc, którą posiada, bardzo jej pasuje i lubi ją wykorzystywać.
Recenzja
The Chilling Adventures of Sabrin jest jednym z moich najukochańszych seriali i zwykle każdy sezon zjadam w ciągu jednego-dwóch dni - to już tak na wstępie zaznaczę.
Te dwa lata temu, jak usłyszałam, że ma powstać taki serial, byłam przekonana, że będzie to taka lekka opowieść o przygodach młodej czarownicy. Miałam cały czas w głowie obraz starego serialu oraz bajki, które będąc dzieckiem bardzo lubiłam.
Cholernie mocno się zdziwiłam jak obejrzałam pierwszy sezon.
The Chilling Adventures of Sabrin nie jest delikatną bajką, oj nie, jest mroczną, przepełnioną satanistycznymi motywami, feminizmem i krwią powieścią, w której można się zakochać.
Cała atmosfera serialu jest lepsza od większości horrrorów, choć nie jest to specjalnie straszne. Są motywy romantyczne ale nie są na szczególnie ważne, dzięki czemu, mężczyźni też mogą polubić ten serial.
W samym serialu zdziwiło mnie na początku przedstawienie czarownic jako stricte wyznawczyń szatana, to było na pewno motyw, którego się nie spodziewałam ale który zarazem sprawił że jest to wyjątkowo ciekawe. Widać że twórcy serialu (których jest wielu) mieli od początku wyraźny obraz tego co chcą przedstawić, ponieważ nie ma kwestii, która była by nielogiczna w całym obrazie. Wszystko się ze sobą łączy. Co dla mnie jest niesamowicie przyjemne.
Z tego co mi wiadomo, netflix na pewno ma w planach jeszcze 4 część, już jej wyczekuje a wam, drodzy czytelnicy, radzę nadrobić zaległości, jeśli jeszcze nie widzieliście tego cuda.
Moja ocena w skali do 10 10 !!
Znasz ten film/serial? Napisz mi co o nim sądzisz, szczególnie jak masz inne zdanie, lubię wdawać się w dyskusje. Zrobiłam jakiś błąd stylistyczny? Proszę Cię wytknij mi go, zaoszczędzisz mi wstydu :)

Komentarze

Popularne posty